duszpasterstwo
przy parafii i klasztorze gromadzą się grupy duszpasterskie
Franciszkański Zakon Świeckich – asystent: o. Czesław
Osiem wspólnot Żywego Różańca – opiekun: o. Sławomir
Akcja Katolicka – opiekun: o. Lesław
Krąg Biblijny – opiekun: o. Czesław
Liturgiczna Służba Ołtarza – opiekun: o. Filip
Franciszkańska Młodzież Oazowa – moderator: o. Filip
Schola liturgiczna – opiekun: o. Filip
Grupa Misteryjna ,,Pascha” – opiekun: o. Lesław
Wszystkie grupy parafialne spotykają się w sali audiowizualnej, mieszczącej się w pomieszczeniach klasztornych.
Ponadto, posługujący bracia głoszą misje i rekolekcje, pełnią posługę duszpasterską wśród chorych w dwóch Domach Pomocy Społecznej, prowadzą katechizację w Szkole Podstawowej im. Marii Skłodowskiej – Curie w Alwerni i w Przedszkolu Samorządowym w Alwerni, przygotowują dzieci do przyjęcia I Komunii Świętej oraz sakramentu Bierzmowania oraz odwiedzają chorych w domach w I piątki miesiąca. Szczególnie zaś otaczają opieką duszpasterską odwiedzających kościół i klasztor Parafian, Pielgrzymów i Turystów.
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH w parafii pw. Stygmatów św. Franciszka z Asyżu w Alwerni ⇒ Standardy-Ochrony-Małoletnich
* * *
W naszym mieście, dzięki oddolnej inicjatywie mieszkańców i osób prywatnych, powstała tzw. Lodówka Społeczna. Jest to przestrzeń, w której można się podzielić jedzeniem z każdym, zwłaszcza z potrzebującymi. Dzieląc się lub częstując produktami i artykułami spożywczymi zapobiegamy również marnowaniu jedzenia. Jest to także okazja do spełnienia dobrego uczynku. Lodówka Społeczna została uruchomiona 23.11.2024 w Alwerni przy ul. M. Skłodowskiej-Curie 6a – wejście od ul. Kasztanowej. Nasz klasztor objął patronat nad tym szlachetnym dziełem. Zachęcamy a zarazem uprzejmie prosimy o przekazywanie posiłków, artykułów spożywczych dobrej jakości z krótkim terminem ważności. Już dzisiaj serdecznie dziękujemy za okazane wsparcie i dobroć serca.
REGULAMIN KORZYSTANIA Z LODÓWKI ⇒ Regulamin korzystania z lodowki spolecznej
kancelaria parafialna
godziny przyjmowania interesariuszy oraz wykaz niezbędnych dokumentów
Kancelaria czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 17.30 – 18.00.
Prosimy dzwonić przy głównym wejściu na ganku (od strony klasztoru) lub poprosić w zakrystii.
W sprawach pogrzebu i innych pilnych okolicznościach – na każde wezwanie.
Telefon do kancelarii (tylko w godzinach otwarcia): 12 283 12 13
wymagane do przyjęcia Sakramentów świętych
UWAGA! Osoby spoza alwernijskiej Parafii przynoszą dodatkowo zgodę swojego Proboszcza na udzielenie Sakramentów w naszym kościele.
- akt urodzenia dziecka (odpis),
- dane o rodzicach chrzestnych (imiona, nazwiska, data urodzenia, adres),
- zaświadczenia z parafii zamieszkania rodziców chrzestnych, że są wierzącymi i praktykującymi katolikami/
- metryka chrztu dziecka.
- metryka chrztu,
- zaświadczenie o uczestnictwie w katechezie szkolnej lub ostatnie świadectwo katechizacji,
w przypadku osób starszych – świadectwo ukończenia katechizacji szkolnej.
- Dowody osobiste – są one niezbędne do poprawnego spisania danych osobowych w księgach parafialnych;
- Świadectwo Chrztu – o taką metrykę należy poprosić w Parafii, w której przyjęło się Chrzest. (UWAGA! Świadectwo Chrztu jest ważne 6 miesięcy od daty wystawienia!);
- Zaświadczenie o przyjęciu Sakramentu Bierzmowania – lub odpowiednia adnotacja na Świadectwie Chrztu;
- Dokument z USC – ,,Zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa” (przy ślubie konkordatowym) lub świadectwo zawartego już kontraktu cywilnego (,,Odpis skrócony Aktu Małżeństwa”);
- Świadectwo ukończenia kursu przedmałżeńskiego – zaświadczenie o odbytych katechezach przedślubnych;
- Ostatnie świadectwo katechizacji szkolnej;
- Zgoda Proboszcza – narzeczeni spoza naszej parafii przynoszą zgodę ks. Proboszcza (narzeczonej lub narzeczonego) na spisanie protokołu przedślubnego i pobłogosławienie małżeństwa;
Do kancelarii parafialnej należy zgłosić się najpóźniej 3 miesiące przed ślubem.
- akt zgonu,
- zaświadczenie o udzieleniu sakramentu chorych i wiatyku (Komunii świętej), jeśli zgon nastąpił poza parafią lub w szpitalu (wystawia je kapelan szpitala).
intencje mszalne
7 - 13 lipca 2025
7.00
1) za + Bogdana Kudła od chrześnika Tomka wraz z Rodziną
7.30
1) w intencji Parafian, Dobrodziejów i pracowników ,,Alventa” i ich Rodzin
18.00
1) za + Magdalenę i Ludwika Nocula i ich Rodziców
2) za + Antoninę i Antoniego Wójcik
7.00
1) za + Bogdana Kudła od Rodziny Szpilów
7.30
1) Za + Barbarę i Mariana Dziurowicz, Jana Serwatka, Cezarego Świądz, Jacka Trybuś, Leszka Skwosz, Wiesława Pałka, Bronisława i Janinę Iciek, Edwarda Kenik, Barbarę Warnica, Eleonorę i Franciszka Szojda, Leszka Grygiel
18.00
1) dziękczynno-błagalna Józefy i Karola
2) za + Tadeusza Mastalskiego
7.00
1) o ulgę w cierpieniu dla Anny Marii
7.30
1) za + Elżbietę Sikora od brata Stanisława z Rodziną
18.00
1) za + Weronikę Wróbel
2) za + Józefa Sikora oraz Wandę Sikora od synowej Janiny, wnuków i prawnuków z Żar
7.00
1) za + Elżbietę Sikora od Barbary i Andrzeja Hołówka
7.30
1) za + Elżbietę Sikora od koleżanek ze Szkoły średniej z Wadowic
18.00
1) o zdrowie, błogosławieństwo Boże i Opiekę MB dla Mateusza w 18 rocznicę urodzin
2) za + Krystynę Róg od V Róży Kobiet
7.00
1) za + Danutę Przybył, Wiesława Krzyś, Helenę Burkat, Kazimierza Dąbek, Grzegorza Dzioba, Marka Bychowiec, Mirosława Grabowskiego, Wojciecha Nazarek, Henryka Cyr, Ryszarda Stalowic
7.30
1) za + Elżbietę Sikora od sąsiadów Marka, Dariusza z Katarzyną, Haliną, Bogusławą i Agatą
18.00
1) o zdrowie, błogosławieństwo Boże i Opiekę MB dla Elżbiety i Dariusza w 35 rocznicę ślubu
2) za + Zbigniewa, Adama i Tadeusza
7.00
1) za + Stanisławę i Władysława Łukasik
7.30
1) Intencja wieczysta
18.00
1) za + Henryka Kosowskiego w 10 rocznicę śmierci
7.00
1) za + Bronisława Berny (on) , Renatę i Michała Rąpel
8.30
1) o błogosławieństwo Boże w rocznicę ślubu
10.00
1) w intencji Parafian, Dobrodziejów i pracowników ,,Alventa” i ich Rodzin
11.30
1) za + Henryka Chrząszcza w 20-tą rocznicę śmierci oraz za żonę + Janinę
15.00
1) wypominkowa
18.00
1) za + Zofię i Władysława Mądry