duszpasterstwo
przy parafii i klasztorze gromadzą się grupy duszpasterskie
Franciszkański Zakon Świeckich – asystent: o. Czesław
Osiem wspólnot Żywego Różańca – opiekun: o. Sławomir
Akcja Katolicka – opiekun: o. Lesław
Krąg Biblijny – opiekun: o. Czesław
Liturgiczna Służba Ołtarza – opiekun: o. Filip
Franciszkańska Młodzież Oazowa – moderator: o. Filip
Schola liturgiczna – opiekun: o. Filip
Grupa Misteryjna ,,Pascha” – opiekun: o. Lesław
Wszystkie grupy parafialne spotykają się w sali audiowizualnej, mieszczącej się w pomieszczeniach klasztornych.
Ponadto, posługujący bracia głoszą misje i rekolekcje, pełnią posługę duszpasterską wśród chorych w dwóch Domach Pomocy Społecznej, prowadzą katechizację w Szkole Podstawowej im. Marii Skłodowskiej – Curie w Alwerni i w Przedszkolu Samorządowym w Alwerni, przygotowują dzieci do przyjęcia I Komunii Świętej oraz sakramentu Bierzmowania oraz odwiedzają chorych w domach w I piątki miesiąca. Szczególnie zaś otaczają opieką duszpasterską odwiedzających kościół i klasztor Parafian, Pielgrzymów i Turystów.
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH w parafii pw. Stygmatów św. Franciszka z Asyżu w Alwerni ⇒ Standardy-Ochrony-Małoletnich
* * *
W naszym mieście, dzięki oddolnej inicjatywie mieszkańców i osób prywatnych, powstała tzw. Lodówka Społeczna. Jest to przestrzeń, w której można się podzielić jedzeniem z każdym, zwłaszcza z potrzebującymi. Dzieląc się lub częstując produktami i artykułami spożywczymi zapobiegamy również marnowaniu jedzenia. Jest to także okazja do spełnienia dobrego uczynku. Lodówka Społeczna została uruchomiona 23.11.2024 w Alwerni przy ul. M. Skłodowskiej-Curie 6a – wejście od ul. Kasztanowej. Nasz klasztor objął patronat nad tym szlachetnym dziełem. Zachęcamy a zarazem uprzejmie prosimy o przekazywanie posiłków, artykułów spożywczych dobrej jakości z krótkim terminem ważności. Już dzisiaj serdecznie dziękujemy za okazane wsparcie i dobroć serca.
REGULAMIN KORZYSTANIA Z LODÓWKI ⇒ Regulamin korzystania z lodowki spolecznej
kancelaria parafialna
godziny przyjmowania interesariuszy oraz wykaz niezbędnych dokumentów
Kancelaria czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 17.30 – 18.00.
Prosimy dzwonić przy głównym wejściu na ganku. (od strony klasztoru)
W sprawach pogrzebu i innych pilnych okolicznościach – na każde wezwanie.
Telefon do kancelarii (tylko w godzinach otwarcia): 12 283 12 13
wymagane do przyjęcia Sakramentów świętych
UWAGA! Osoby spoza alwernijskiej Parafii przynoszą dodatkowo zgodę swojego Proboszcza na udzielenie Sakramentów w naszym kościele.
- akt urodzenia dziecka (odpis),
- dane o rodzicach chrzestnych (imiona, nazwiska, data urodzenia, adres),
- zaświadczenia z parafii zamieszkania rodziców chrzestnych, że są wierzącymi i praktykującymi katolikami/
- metryka chrztu dziecka.
- metryka chrztu,
- zaświadczenie o uczestnictwie w katechezie szkolnej lub ostatnie świadectwo katechizacji,
w przypadku osób starszych – świadectwo ukończenia katechizacji szkolnej.
- Dowody osobiste – są one niezbędne do poprawnego spisania danych osobowych w księgach parafialnych;
- Świadectwo Chrztu – o taką metrykę należy poprosić w Parafii, w której przyjęło się Chrzest. (UWAGA! Świadectwo Chrztu jest ważne 6 miesięcy od daty wystawienia!);
- Zaświadczenie o przyjęciu Sakramentu Bierzmowania – lub odpowiednia adnotacja na Świadectwie Chrztu;
- Dokument z USC – ,,Zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa” (przy ślubie konkordatowym) lub świadectwo zawartego już kontraktu cywilnego (,,Odpis skrócony Aktu Małżeństwa”);
- Świadectwo ukończenia kursu przedmałżeńskiego – zaświadczenie o odbytych katechezach przedślubnych;
- Ostatnie świadectwo katechizacji szkolnej;
- Zgoda Proboszcza – narzeczeni spoza naszej parafii przynoszą zgodę ks. Proboszcza (narzeczonej lub narzeczonego) na spisanie protokołu przedślubnego i pobłogosławienie małżeństwa;
Do kancelarii parafialnej należy zgłosić się najpóźniej 3 miesiące przed ślubem.
- akt zgonu,
- zaświadczenie o udzieleniu sakramentu chorych i wiatyku (Komunii świętej), jeśli zgon nastąpił poza parafią lub w szpitalu (wystawia je kapelan szpitala).
intencje mszalne
12 - 18 maja 2025
7.00
1) za + Marię i Stanisława Krawacki
7.30
1) za + Sabinę Cichoń od Małgorzaty Czajkowskiej z Rodziną
18.00
1) za + Jerzego Deszcz – gr. 12
2) o światło Ducha Św. i pomyślne zdanie egzaminów dla Jakuba
3) za + Jadwigę Filipek od uczestników pogrzebu
7.00
1) za + Jerzego Deszcz – gr. 13
7.30
1) za + Mariana Satława w 7 rocznicę śmierci od żony Teresy z Rodziną
18.00
1) o zdrowie, Boże błogosławieństwo dla Moniki z okazji 18-tych urodzin
2) dziękczynno-błagalna w 30-tą rocznicę ślubu Jana i Zofii
3) za + Zofię Przystał od Stanisławy Berny z Rodziną
7.00
1) za + Jerzego Deszcz – gr. 14
7.30
1) za + Zbigniewa i Zofię, Alojzego i Lucynę z prośbą o wieczne szczęście
18.00
1) o Boże Miłosierdzie i wieczną radość dla Władysława i Ireny Siemek oraz ich Rodziców
2) za + Zofię Mironowicz i syna Sławomira
3) w intencji sprzątających kościół – mieszkańców z Bloku nr 15 klatka 3,4,5
7.00
1) za + Zofię i Edytę
7.30
1) za + Jerzego Deszcz – gr. 15
18.00
1) za + Zofię, Antoniego i Jana Kupczyk
2) za + Zofię i Jana Szwajdy
3) za + Zofię Przystał od córki Ewy z Rodziną
7.00
1) za + Andrzeja i Rodziców
2) za + Zofię Przystał od sąsiadów Topól z Rodziną
7.30
1) za + Sabinę Cichoń od wujka Czesława z Rodziną
18.00
1) za + Jerzego Deszcz – gr. 16
2) za + Krystynę Paw w 20 rocznicę śmierci oraz ks. Stefana Mazgaja w 25 rocznicę śmierci
7.00
1) za + Bogdana Skwara
7.30
1) Intencja wieczysta
2) za + Jerzego Deszcz – gr. 17
18.00
1) za + Zofię i Ludwika Chrząszcz
2) za + Marię Bahr-Górecką i Wiktorię Zaręba
7.00
1) za + Annę Zięba w 48 rocznicę śmierci
8.30
1) za + Zofię i Władysława Mądry oraz Zofię Miś
10.00
1) w intencji Parafian, Dobrodziejów i pracowników ,,Alventa” i ich Rodzin
11.30
1) za + Jerzego Deszcz – gr. 18
15.00
1) wypominkowa
18.00
1) za + Zofię, Jana i Stanisława Skowronek