Scroll Top

Parafia

duszpasterstwo

przy parafii i klasztorze gromadzą się grupy duszpasterskie

Franciszkański Zakon Świeckich – asystent: o. Czesław

Osiem wspólnot Żywego Różańca – opiekun: o. Sławomir

Akcja Katolicka – opiekun: o. Lesław

Krąg Biblijny – opiekun: o. Czesław

Liturgiczna Służba Ołtarza – opiekun: o. Filip

Franciszkańska Młodzież Oazowa – moderator: o. Filip

Schola liturgiczna – opiekun: o. Filip

Grupa Misteryjna ,,Pascha” – opiekun: o. Lesław

 

Wszystkie grupy parafialne spotykają się w sali audiowizualnej, mieszczącej się w pomieszczeniach klasztornych.

Figura Pana Jezusa Frasobliwego

Ponadto, posługujący bracia głoszą misje i rekolekcje, pełnią posługę duszpasterską wśród chorych w dwóch Domach Pomocy Społecznej, prowadzą katechizację w Szkole Podstawowej im. Marii Skłodowskiej – Curie w Alwerni i w Przedszkolu Samorządowym w Alwerni, przygotowują dzieci do przyjęcia I Komunii Świętej oraz sakramentu Bierzmowania oraz odwiedzają chorych w domach w I piątki miesiąca. Szczególnie zaś otaczają opieką duszpasterską odwiedzających kościół i klasztor Parafian, Pielgrzymów i Turystów.

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH w parafii pw. Stygmatów św. Franciszka z Asyżu w Alwerni ⇒ Standardy-Ochrony-Małoletnich

* * *

W naszym mieście, dzięki oddolnej inicjatywie mieszkańców i osób prywatnych, powstała tzw. Lodówka Społeczna. Jest to przestrzeń, w której można się podzielić jedzeniem z każdym, zwłaszcza z potrzebującymi. Dzieląc się lub częstując produktami i artykułami spożywczymi zapobiegamy również marnowaniu jedzenia. Jest to także okazja do spełnienia dobrego uczynku. Lodówka Społeczna została uruchomiona 23.11.2024 w Alwerni przy ul. M. Skłodowskiej-Curie 6a – wejście od ul. Kasztanowej. Nasz klasztor objął patronat nad tym szlachetnym dziełem. Zachęcamy a zarazem uprzejmie prosimy o przekazywanie posiłków, artykułów spożywczych dobrej jakości z krótkim terminem ważności. Już dzisiaj serdecznie dziękujemy za okazane wsparcie i dobroć serca.

REGULAMIN KORZYSTANIA Z LODÓWKI ⇒ Regulamin korzystania z lodowki spolecznej 

800-stigmata
Jubileusz 800-lecia otrzymania Stygmatów przez Biedaczynę z Asyżu

kancelaria parafialna

godziny przyjmowania interesariuszy oraz wykaz niezbędnych dokumentów

godziny otwarcia

Kancelaria czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 17.30 – 18.00.

Prosimy dzwonić przy głównym wejściu na ganku. (od strony klasztoru)

W sprawach pogrzebu i innych pilnych okolicznościach – na każde wezwanie.
Telefon do kancelarii (tylko w godzinach otwarcia): 12 283 12 13

dokumenty

wymagane do przyjęcia Sakramentów świętych

UWAGA! Osoby spoza alwernijskiej Parafii przynoszą dodatkowo zgodę swojego Proboszcza na udzielenie Sakramentów w naszym kościele.

  • akt urodzenia dziecka (odpis),
  • dane o rodzicach chrzestnych (imiona, nazwiska, data urodzenia, adres),
  • zaświadczenia z parafii zamieszkania rodziców chrzestnych, że są wierzącymi i praktykującymi katolikami/
  • metryka chrztu dziecka.
  • metryka chrztu,
  • zaświadczenie o uczestnictwie w katechezie szkolnej lub ostatnie świadectwo katechizacji,
    w przypadku osób starszych – świadectwo ukończenia katechizacji szkolnej.
  • Dowody osobiste – są one niezbędne do poprawnego spisania danych osobowych w księgach parafialnych;
  • Świadectwo Chrztu – o taką metrykę należy poprosić w Parafii, w której przyjęło się Chrzest. (UWAGA! Świadectwo Chrztu jest ważne 6 miesięcy od daty wystawienia!);
  • Zaświadczenie o przyjęciu Sakramentu Bierzmowania – lub odpowiednia adnotacja na Świadectwie Chrztu;
  • Dokument z USC – ,,Zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa” (przy ślubie konkordatowym) lub świadectwo zawartego już kontraktu cywilnego (,,Odpis skrócony Aktu Małżeństwa”);
  • Świadectwo ukończenia kursu przedmałżeńskiego – zaświadczenie o odbytych katechezach przedślubnych;
  • Ostatnie świadectwo katechizacji szkolnej;
  • Zgoda Proboszcza – narzeczeni spoza naszej parafii przynoszą zgodę ks. Proboszcza (narzeczonej lub narzeczonego) na spisanie protokołu przedślubnego i pobłogosławienie małżeństwa;

Do kancelarii parafialnej należy zgłosić się najpóźniej 3 miesiące przed ślubem.

  • akt zgonu,
  • zaświadczenie o udzieleniu sakramentu chorych i wiatyku (Komunii świętej), jeśli zgon nastąpił poza parafią lub w szpitalu (wystawia je kapelan szpitala).

ogłoszenia duszpasterskie

3 Niedziela Wielkanocy

4 maja 2025 roku

intencje mszalne

5 - 11 maja 2025

poniedziałek
7.00

1) za + Sabinę Cichoń od Barbary i Stefana Łuszczek z Rodziną

7.30

1) za + Jerzego Deszcz – gr. 5

18.00

1) za + Melchiora i Marię Kramarczyk

            2) za + Floriana i Waldemara Siemków oraz Rodziców i Rodzeństwo

3) o zdrowie, błogosławieństwo Boże dla Barbary Siewiorek z okazji 80-tych urodzin 

wtorek
7.00

1) w intencji Wspólnoty klasztoru

2) za + Jerzego Deszcz – gr. 6

7.30

1) za + Zofię Przystał od Jarosława z Brodeł

18.00

1) za + Stanisława Drabiec 

2) za + Helenę, Bronisława, Krystynę, Zygmunta i Władysława Krawiec

środa
7.00

1) za + Jadwigę Filipek od Rodziny Warzechów  

7.30

1) za + Mieczysława Malika

18.00

1) za + Jerzego Deszcz – gr. 7

            2) za + Stanisława Kulawika

3) o szczęśliwe rozwiązanie dla Anny oraz zdrowie, błogosławieństwo Boże i Opiekę MB

czwartek
7.00

1) za + Wiktorię i Franciszka Malik

7.30

1) za + Elżbietę i Stanisława Łątka

18.00

1) za + Jerzego Deszcz – gr. 8

            2) za + Stanisława Biel (on)

3) za + Zofię Przystał od Marii Jarczyk z Rodziną

piątek
7.00

1) za + Jerzego Deszcz – gr. 9

7.30

1) za + Jadwigę Filipek od Stanisława i Doroty Etryk

18.00

1) dziękczynna za 80 lat życia z prośbą o zdrowie i dalszą Opiekę Jezusa i Matki Najświętszej

2) za + Sabinę Cichoń od teściowej z Rodziną 

sobota
7.00

1) za + Jerzego Deszcz – gr. 10

2) za + Władysława Hojowskiego

7.30

1) Intencja wieczysta

18.00

1) za + Krystynę i Józefa Głownia

2) za + Janinę i Franciszka Buczek

niedziela
7.00

1) za + Bronisława Berny (on) Renatę i Michała Rąpel

8.30

1) za + Jerzego Deszcz – gr. 11

10.00

1) w intencji FZŚ i ich Rodzin

11.30

1) Rocznica I Komunii Św.

15.00

1) wypominkowa

18.00

            1) za + Stanisławę Rakoczy